Klantenservice
Hoe kunnen we je helpen? Veelgestelde vragen
- {{ result.question }}
- Geen zoekresultatenBekijk alle veelgestelde vragen
Meestgestelde vragen
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de Happy@Home winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer ( je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde Happy@Home verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier of via Facebook.
Als je een bestelling bij een Happy@Home winkel plaatst, geeft de verkoopadviseur je een indicatie van de levertijd. Hier kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Wanneer de levertijd onverhoopt oploopt, zal de winkel je hierover informeren. Zodra de winkel de goederen ontvangt, neemt hij contact met je op en je kan een afspraak maken voor de bezorging.
Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn, en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met de winkel.
Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur de foto’s samen met je ordernummer en een eventuele kopie van de afleverbon (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) in een e-mail naar de klantenservice van de winkel. Deze zal de klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
De meubels van Happy@Home zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen.
Producten en aanbiedingen
Over onze producten
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde Happy@Home verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier of via Facebook.
Iedereen kan meubels van Happy@Home kopen, ook bedrijven. Grote partijen meubels produceert Happy@Home op bestelling. Maak daarvoor een afspraak bij een van onze winkels.
Voor deskundig advies kun je altijd terecht bij een van onze winkels. De verkoopadviseurs van Happy@Home worden regelmatig getraind bij onze eigen Happy@Home Academy. Zij zijn daardoor volledig op de hoogte van onze actuele collectie, de toegepaste materialen en de vele opties binnen onze woonprogramma’s. Veel winkels bieden daarnaast de mogelijkheid om een interieurstylist in te schakelen. Informeer direct bij de winkel van je voorkeur of deze optie daar wordt aangeboden. Maak hier een afspraak bij je Happy@Home-dealer naar keuze.
Veel van onze banken, fauteuils en eetkamerstoelen zijn in meer dan 300 soorten en kleuren stof, kunstleder of echt leder te bestellen. Daarnaast heb je vaak de keuze uit diverse andere opties, zoals verschillende poten of frames, armleuningen en vullingen. Ook binnen onze wooncollecties kun je veel meubelstukken personaliseren door te kiezen voor een andere houtkleur, afwerking, blad of poot.
Bij elk meubelstuk op onze website zie je precies wat de mogelijkheden zijn.
Het is helaas niet mogelijk om stofstalen of houtstalen aan te vragen. Je kunt echter in elke Happy@Home winkel alle beschikbare stof- en leersoorten gaan bekijken, voelen, en ruiken. Ook van alle houtsoorten zijn stalen aanwezig in onze winkels. Kijk onder winkelzoeker voor het dichtstbijzijnde Happy@Home verkooppunt.
Onze meubelen worden met de grootst mogelijke zorg en aandacht geproduceerd. Alle maten die vermeld staan op de website komen zo exact mogelijk overeen met de daadwerkelijke artikelmaten. In veel gevallen zijn de artikelen van Happy@Home echter vervaardigd van hout, een "levend" materiaal dat enigszins kan werken (uitzetten of krimpen). Bovendien worden veel meubels (deels) door middel van handwerk geproduceerd of afgewerkt en kunt u bij onze zitmeubelen zelf extra opties kiezen. Dit zorgt ervoor dat elk product uniek is en op uw specifieke wensen is afgestemd. De vermelde afmetingen bij een product zijn daardoor wel altijd circa-afmetingen, die een marge hebben van ± 5 %. Bij een maatafwijking die binnen de marge van 5% valt, kunnen dan ook geen rechten ontleend worden aan de vermelde afmetingen.
Elk meubel van Happy@Home heeft een meubelpaspoort. De QR-code om met je smartphone te scannen zit aan de meubelen bevestigd (onderzijde/achterkant). In het meubelpaspoort vind je de kenmerken en eigenschappen van het gebruikte basismateriaal, de soort afwerking, onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen. Volg je de onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen in het meubelpaspoort goed op, dan ben je verzekerd van een optimale levensduur van je meubel. Ben je het meubelpaspoort onverhoopt kwijtgeraakt, dan kun je het ook downloaden van onze website. Bij elk artikel vind je een bijpassende QR-code.
Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw (lederen) (arm)stoel of bank te maken heeft. Dat het ene artikel wel plooien heeft en het andere niet, komt waarschijnlijk doordat u frequenter gebruik maakt van het meubel met plooien. Het advies is om regelmatig af te wisselen.
Het zitcomfort wordt door diverse onderdelen beïnvloed, zoals de vering, de gebruikte vulling en de gekozen bekleding. De aanvankelijke hardheid van het zitcomfort neemt in de eerste maanden tot één jaar standaard af met ongeveer 15% tot 20%. Dit is heel normaal en geen reden tot zorg.
Bijna alle bekledingsstoffen met gemengde vezels gaan in meer of mindere mate ‘pillen’. Hierbij komen vezelbolletjes (pluisjes) los. Dit is een normaal verschijnsel, dat niet nadelig is voor de kwaliteit. U kunt de bolletjes het beste met een pluizentondeuse, pluizendief of pillingapparaat (verkrijgbaar in winkels met huishoudelijke artikelen) verwijderen.
Onze fabrieken gebruiken nagenoeg de gehele boom door verschillende zaagmethoden te gebruiken. Door in onze meubelen een combinatie van massief (zowel lange als kortere stukken massief hout die we verlijmen) en houtfineer te gebruiken, kunnen ook de kleinste restdelen van de stam worden benut. Omdat we houtfineer gebruiken, kunnen er meer hout-‘oppervlakten’ uit 1 boom worden gehaald. Onze producties zijn gericht op het ecologisch behoud en proberen zo goed mogelijk aan te sluiten bij de klimaatverandering die wij overal ter wereld zien. Daarom werken we vooral met plantagebomen; zodat er niet alleen gekapt wordt, maar we ook zorgen dat er nieuwe bomen worden aangeplant. In Europa, waar vele van onze houtsoorten hun oorsprong hebben, wordt dit vaak ook door de nationale regeringen gecontroleerd, omdat dit een van de belangrijkste inkomstenbronnen is van dat land (zoals bijvoorbeeld de Europese eiken in Roemenië). Uw meubel is dus verantwoord geproduceerd.
Dit kan gebeuren bij verschillende materialen, maar met name bij linoleum. Waarschijnlijk heeft er een langere tijd een schaal of ander item op dezelfde plek gestaan, waardoor er geen licht meer bij deze plek kon komen. Door het ontbreken van (UV-)licht is de kleur hierdoor veranderd. Maakt u zich geen zorgen indien dit gebeurt. Indien er opnieuw licht bij komt, zal binnen afzienbare tijd de kleur weer naar zijn oorspronkelijke staat terugkeren.
De extra steunpoten zorgen voor extra ondersteuning. Het is niet de bedoeling dat deze de grond raken, maar er juist net boven blijven, om de druk tijdens het gebruik en de belasting van het meubel op te vangen. Daarom zullen deze dus altijd korter zijn en boven de grond ‘zweven’.
CARE+ is onze eigen onderhoudslijn, die we samen met onze partners hebben afgestemd op onze meubelen en materialen. Omdat elk materiaal zijn eigen eisen stelt, zijn de onderhoudsproducten hier precies op afgestemd. Onze onderhoudsserie voor gestoffeerde meubelen omvat zowel textiel- als leerverzorgingsproducten. Voor onze houten meubelen hebben we verschillende verzorgingsproducten, afhankelijk van de kleur en de textuur. De serie omvat daarnaast ook een onderhoudsproduct voor metaal en chroom.
Meer informatie vind je hier
Aangezien andere onderhoudsproducten niet zijn afgestemd op onze meubels, kunnen wij niet garanderen dat deze producten geen negatief effect hebben op of zelfs schade veroorzaken aan de meubelen. Wij beschouwen het gebruik hiervan dan ook als een onjuiste behandeling en behouden ons het recht voor om onze garantie in zo’n geval uit te sluiten. Gebruik daarom altijd onze onderhoudslijn CARE+.
Folder-acties
Op de achterpagina van elke folder staat aangegeven hoelang de acties geldig zijn. Dat geldt ook voor de online versie van de folder, die je hier kunt inkijken.
Verkooppunten & Advies
Winkels
De meubels van Happy@Home zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen.
Met onze 'winkelzoeker' vind je eenvoudig alle Happy@Home verkooppunten met de volledige contactgegevens en de vaste openingstijden. Voor actuele informatie over extra koopavonden en – zondagen kun je het beste contact opnemen met de winkel.
Leveringen
Algemeen
De collectie van Happy@Home is met zorg samengesteld en wordt op verschillende plaatsen (deels met de hand) geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat de meubels geleverd kunnen worden.
Van diverse populaire artikelen uit de collectie heeft Happy@Home een beperkte voorraad in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is op onze website terug te zien in de voorraad indicator bij het artikel. Als een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling aanzienlijk sneller geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je Happy@Home winkel. Deze kan je precies vertellen wanneer je meubelen geleverd kunnen worden.
Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn, en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met de winkel.
Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur de foto’s samen met je ordernummer en een eventuele kopie van de afleverbon (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) in een e-mail naar de klantenservice van de winkel. Deze zal de klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
De meubels van Happy@Home zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels. Je kan informeren bij jouw Happy@Home winkel wat de bezorgvoorwaarden zijn. Deze kunnen van winkel tot winkel verschillen.
Als je een bestelling bij een Happy@Home winkel plaatst, geeft de verkoopadviseur je een indicatie van de levertijd. Hier kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Wanneer de levertijd onverhoopt oploopt, zal de winkel je hierover informeren. Zodra de winkel de goederen ontvangt, neemt hij contact met je op en je kan een afspraak maken voor de bezorging.
Als je een account hebt aangemaakt en je adresgegevens ingevuld hebt, zijn deze opgeslagen in je "Happy@Home" account.
Wanneer je inlogt op deze pagina kun je zelf je adresgegevens aanpassen. Je kunt je hier ook aan- of afmelden voor de nieuwsbrief.
Je inloggegevens bestaan uit je e-mailadres en een wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je hier je wachtwoord wijzigen.
Webshop
Het terugsturen van artikelen is niet mogelijk. Door het plaatsen van deze bestelling in de webshop komt geen overeenkomst tot stand. De bestelling geeft enkel aanleiding tot het maken van een persoonlijke afspraak bij de winkel. Bij het gebruik van de module 'webshop' binnen de website is de wet 'koop op afstand' ook niet van toepassing.
Denk dus goed na over het plaatsen van de bestelling. Ben je niet tevreden over een artikel, neem dan contact op met je Happy@Home winkel.
Alle bestellingen lopen via de door jou gekozen Happy@Home winkel. Afhankelijk van de dealer kan het zijn dat er verzend- of leveringskosten boven op je bestelling komen. Informeer hiernaar als de dealer contact met je opneemt over je bestelling.
Op de website van Happy@Home worden geen betalingen verwerkt. Als je een aanvraag voor een bestelling plaatst op de website van Happy@Home, neemt de winkel van je keuze contact met je op om de order definitief te bevestigen. De betaling loopt dan ook via de winkel.
Als je via de website een bestelling bij een Happy@Home winkel geplaatst hebt, geeft deze je een indicatie van de levertijd. Wil je weten wat de status van je bestelling is, neem dan contact op met de winkel waar je de bestelling hebt geplaatst.
Garantie & Service
Garantie
Op elk meubel van Happy@Home bieden wij je garantie. Leidraad daarbij zijn alle wettelijk geldende voorschriften.
Informeer bij je Happy@Home dealer naar de voorwaarden en hoe je hier een beroep op kunt doen.
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de Happy@Home winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer ( je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.